fbpx

Știu că te-ai stresat. Pentru fiecare dintre noi aceste ultime două luni au fost o încercare grea. Dar hai să o privim și din perspectiva oportunităților. Iată șapte lucruri pe care le poți face pentru că acum ai timpul și determinarea necesare:

  1. Încearcă să faci puțină curățenie

A little goes a long way în acest context. Probabil că dacă ai multe pe cap nu ai chef, timp, inspirație să te apuci de un astfel de proces. Cu toate astea, simplul fapt că aerisești bine camera, că speli maldărul acela de rufe adunate de peste o săptămâna lângă mașina de spălat, sau că eliberezi suprafețele și pui obiectele acelea (știi tu care) la locul lor înseamnă foarte mult. Nu am să te plictisesc cu numeroasele studii care arată cât de benefic este pentru noi să ne aflăm într-un spațiu curat și aranjat, dar ideea este că înainte de a ne face ordine în minte, ajută să ne facem ordine prin casă.

2. Sortează canalele tv și site-urile de știri pe care le urmărești

Știrile reprezintă o nevoie importantă în viața de zi cu zi. Dar într-o perioadă în care se întâmplă multe lucruri negative, faptul că suntem nevoiți să vedem, auzim, citim constant astfel de evenimente ne poate face rău. Te invit să încerci un proces de curatorie cu toate aceste surse și să te gândești dacă e chiar necesar să ți se reamintească în permanență de aceleași probleme. Mai puține știri agresive, mai multe postări cu pisici adorabile!

…și că tot vorbeam de pisici…

3. Abonează-te la o sursă de fotografii cu animale amuzante

Poate crezi că doar pierzi vremea când te uiți la filmulețe sau fotografii (sau meme-uri) cu animale care fac lucruri haioase, dar există dovezi științifice care ne arată cum toate acestea ne reduc stresul și ne fac mai fericiți. Creierul nostru este extrem de sensibil la informația vizuală, așa că multe emoții și reacții sunt legate de acest proces de interpretare al imaginilor. Există numeroase canale de youtube, site-uri și aplicații unde poți găsi astfel de filmulețe vesele. Iar dacă ești fericitul stăpân al unui animal de companie, atunci deja ai câștigat! 🙂

4. Liste și liste peste alte liste

Toți apropiații mei știu că sunt înnebunită după liste. Și pe bună dreptate. Mare parte din ce am reușit să fac până acum a început cu o foaie de hârtie și niște cuvinte cu liniuțe. Ți le recomand și ție cu tot dragul. Dacă nu știi de unde să începi, îți las aici o listă (hehe) cu niște puncte de plecare:

  • Lista cu inventarul alimentelor sau rețetelor. Dacă tot avem ceva mai mult timp liber, putem încerca să ne punem la punct nevoile din bucătărie. Ce ne place să mâncăm mai des? Ce alimente cumpărăm care ajung mai degrabă în coșul de gunoi decât în farfurie? Cum putem să ne organizăm mai bine pentru a mânca mai sănătos? Aici ideile pot continua la nesfârșit.
  • Lista cu haine de donat sau reciclat, completată cu lista de haine care îți lipsesc și pe care le vei cumpăra când vei avea prima șansă. 🙂
  • Lista cu filme pe care nu ai avut șansa să le vezi până acum.

Și cea mai importantă dintre toate:

  • Lista cu vise la care nu ai mai îndrăznit să te gândești de foarte mult timp.

5. Rezolvă dulăpiorul cu medicamente

Această perioadă ne-a arătat cât de mult contează să fim bine organizați. De câte ori nu ți s-a întâmplat să ai nevoie urgent de o pastilă pentru durerea de cap sau de măsea, de un pansament sau de o vitamină și să nu ai pe ce pune mâna? Fiecare om are nevoi diferite, dar cu siguranță există niște lucruri universal valabile pe care ar fi bine să le avem în casă permanent. Desigur, asta nu înseamnă să golim farmaciile sau să exagerăm cu ceva. Important este să fim pregățiți pentru eventuale probleme de sănătate care obișnuiesc să ne ia prin surprindere. Este momentul să aruncăm lucrurile expirate sau inutile și să păstrăm/cumpărăm exact ce ne trebuie.

6. Urmează un curs online

Din fericire stăm foaarte bine la acest capitol. În ultimii ani au apărut numeroase platforme de cursuri online din toate categoriile. Este momentul ideal să începem un hobby pe care ni-l doream de foarte mult timp, fie că este vorba despre un curs de gătit, de construit site-uri sau de design interior. 🙂 Totul fără presiunea performanței, doar de plăcere.

7. Caută ajutor

Vorbește cu un prieten, un consilier, un psiholog, un membru al familiei. În funcție de nevoile și contextul în care te afli, caută ajutorul potrivit ție și încearcă să analizezi problema pentru a găsi rezolvările necesare. Poate pur și simplu ai nevoie să te descarci, poate ești stresat în legătură cu viitorul tău, sau poate această perioadă ți-a stârnit  amintiri mai neplăcute. Oricare ar fi problema, cu siguranță există oameni apropiați ție sau profesioniști care îți pot oferi lucrurile de care ai nevoie. 🙂

Incă ceva, să nu cazi in capcana stresantă de a încerca să implementezi rapid toate ideile. Un pas mic in fiecare zi înseamnă enorm într-un orizont rezonabil de timp. Imi spui peste o lună cum te-ai descurcat?

error: Continut protejat!